Warning: Undefined variable $show_stats in /customers/f/0/d/adolphssons.se/httpd.www/wp-content/plugins/stats/stats.php on line 1384
apr 30

Efter frukost bar det raka vägen till poolen igen. Pappa undrade om jag ville med bort och kolla på barnklubben, och jag är inte den som säger nej till sånt. Vi hittade en rolig lekplats på vägen, framme vid barnklubbens hus var det ännu en, men tyvärr var inte huset öppet. Det gjorde inget för vi lekte på lekplatsen, jag var Jake och pappa var kapten krok. När vi kom tillbaka var jag varm och ville bada men min kompis flodhästen. Jag, mamma och pappa paddlade runt hela restaurangen, det var skojigt, jag skrattade hela vägen. Efter lunch skulle tokiga mamma och pappa träna i gymmet, jag tyckte det var bättre att bjuda farmor och farfar på glass!
När dom kom tillbaka var det dags för bad igen och jag ville åka den roliga vattenrutchkanan. Först gick jag upp för trappa, där ropade jag o’hoj och då skulle mamma och pappa ropa samma, sedan åkte jag fort fort ner, pappa tog emot mig och lyfte upp mig på kanten och så gjorde vi det 99 gånger till.
Lite senare kom mina roliga kompisar Bamse, Lille Skutt, Vargen och Skalman och hade Bamse-parad igen. Jag var så klart med. Tillbaka på gräsmattan kramade jag alla men Vargen den busen tog min keps, men jag fick tillbaka den som tur var.
Efter middagen (på hotellet) fick jag myror i baken igen och jag fick jaga med pappa på upptäcktsfärd. Vi var på stranden och lite överallt, sedan blev jag akut kissnödig och fick kissa på en palm, det hade jag aldrig gjort förut.
Sedan blev det fart på scenen, Bamse, Lille Skutt, Vargen och Skalman kom och dansade och skojade, det var jättespännande. Sen var jag så trött så jag var tvungen att gå raka vägen hem och lägga mig!

————————————————————————————————

apr 29

Oj vad skönt att gå ner till frukosten i shorts och t-shirt, inte riktigt som hemma.
När vi hade ätit gick vi till poolen, jag hade med min nya fina kompis flodhästen. Vi plaskade och badade ihop massor, han var riktigt skojig. Vi var också nere vid havet och plockade med massa fina stenar.
På eftermiddagen kom plötsligt en tjej och berättade att vi skulle få besök av Bamse och hans kompisar, och där kom dom: Bamse, lille skutt, vargen och Skalman. Oj vad glad jag blev, dom bor på mitt hotell!
Först gick vi på en parad runt hela poolområdet. Sedan samlades vi på gräsmattan och dansade lite och sen fick jag krama dom. Dom är mina kompisar nu!
På kvällen åt vi middag på hotellet och efter det blev det show. Två ”clowner” skojade och jag skrattade jättemycket. Sedan blev det en tur till spelrummet för att spela basket innan jag stupade i säng hemma. Det var en väldigt bra första dag!

apr 28

Hurra, semester! Det var en lång väntan hela dagen men till sist bar det av till flygplatsen. Jag skojade friskt med alla när vi gick på planet, speciellt med flygvärdinnorna, jag tog min pruttare (farmors ihoprullade tidning) och pruttade på dom och höll på att kikna av skratt.
Det var lite svårt att sitta stilla så länge men till sist landade vi mitt i natten. En buss körde oss till hotellet och då var jag riktigt trött.
När vi la oss hade jag ändå lite svårt att sova, pappa sa att det var lättare att somna om jag blundade, men jag berättade att det inte gick, det ena ögat var lite busigt.

apr 24

Idag fick jag vara hemma med pappa eftersom min mage hade krånglat lite. På morgonen lekte vi hemma och sedan frågade pappa mig om vi skulle hitta på något skoj, och det skulle vi absolut. Efter en kortare överläggning bestämde vi oss för att åka till Universeum.

När vi kom dit började vi med lunch, pannkakor blev det men jag berättade bestämt för pappa att vi skulle låtsas att det var plättar! Sedan var det full fart framåt, jag fick direkt visa pappa vart vi skulle. Den roliga hissen som åker utanför huset ville jag börja med. Väl inne hittade jag direkt två jättefina röda fåglar. Dom blev jätteglada när jag kom, vi pratade länge. Vi kom fram till att jag hade samma färg på tröjan som dom, och det berättade jag för dom.

Sedan full fart ner till hajarna och rockan. Jag stod länge och tittade på den fina stora rockan som simmade runt runt, han såg ut som en pannkaka tyckte jag. Vi gick vidare in i regnskogen, där är det varmt och skönt berättade jag för pappa innan vi gick in, jag är ju världsvan på de flesta ställen i Göteborg;)

Vi hamnade också på avdelningen där man kunde testa massa roliga experiment m.m. Sedan frågade pappa mig om vi skulle åka längst upp och titta på dinosaurierna, det ville jag men jag var lite rädd, jag visste ju inte om det var riktiga eller inte. När jag fick syn på dom blev jag först väldigt tveksam. Dom var ju jättespännande men dom var ju så stoooora, och dom rörde sig och lät också. Pappa sa att dom var snälla så vi gick dit. Jag visste att den knubbiga med horn heter Triceratops, och den hälsade jag på. Efter ett litet tag blev det läskigt igen och jag ville dra mig tillbaka. Stöddiga pappa skulle vara fräck och visa att dom bara var på låtsas, sträckte sig fram och skulle klappa en på nosen……och då ryckte den till med huvudet och brölade, både pappa och jag hoppade en meter tillbaka…..sedan skrattade vi;)

Nu hade vi gått igenom allt, vissa delar två gånger, då kände vi att vi var väl värda en glass. Morot heter det tydligen på ”farmor & farfar-språk”.

Där trodde pappa att vi var klara med jag ville gå in i affären en sista gång och där fick jag köpa ett fint förstoringsglas, det var jättekul. När vi kom ut till bilen ville jag ha nappen, höll upp den och tittade på den med förstoringsglaset och sa att jag hade en jättestor napp, och började tokskratta.

Det var en riktigt rolig dag!