Warning: Undefined variable $show_stats in /customers/f/0/d/adolphssons.se/httpd.www/wp-content/plugins/stats/stats.php on line 1384
jul 31

Utflykt idag till Sjöfartsmuseet där vi träffade Anna-Karin, Hans, Stella och Elliot. Eftersom jag har varit här massvis med gånger med farmor och farfar så tog jag givetvis på mig rollen att guida runt till allt skoj dom finns där.

Efter det åkte vi hem till oss där det blev massa lek och god fika.

jul 30

Ikväll blev det en rolig match i minigolf mellan mig, mamma, pappa och farmor. Jag slog 3 på första, 2 på andra…och sedan 1 på resten!! Självklart vann jag då;)

jul 26

Idag fick vi besök av släktingar från New York. Charlie (10) och Cara (7) är tydligen mina pysslingar, pappa och Carina är sysslingar. Det var roligt, dom höll precis samma tempo som jag…så det var trippel-turbo;)

jul 23

Efter en lite seg start idag så åkte vi till den roliga lekplatsen hos farmor och farfar med det stora äpplet. Vi hade fika med men roligast var allt att leka tjuv och polis (mycket populär lek för tillfället). Sedan åkte vi ut till Jeanettes stuga och hälsade på. Som tur var fick jag en sån där god is-glass hon har;) Jag, mamma och farmor gick till lekplatsen och pappa och farfar hjälpte Jeanette att få ordning på gräsklippning och lite annat.

jul 20

Efter en skön natts sömn blev det dags för att gå till frukosten, men självklart var jag och farmor tvungna att först gå och drick mer ”nyttigt vatten” (precis som igår). Det var en mycket god frukost, jag åt nog sju bitar vattenmelon;) Sedan dags för SPA igen (och självklart lite mer nyttigt vatten) och jösses vad jag badade, mest under vattnet.

När vi sitter och äter lite frukt i caféet så gick jag plötsligt bort till tjejen som jobbar där och säger ”min pappa har brottats med en tiger” (och syftar på hans blåslagna arm och axel). ”Nä, han har bara trillat med en cykel” och flinar stort!

Efter detta blev det hemfärd från detta mysiga Lokabrunn, men jösses vad skönt det var att komma hem.

jul 19

Det var tråkigt att lämna Sälen efter dessa roliga dagar, men det var ändå för något positivt: nytt SPA hotell! Denna gången blev det Lokabrunn, och det var ett mysigt ställe, men bäst var nog ändå att vi mötte upp farmor och farfar där:)

Vi fick jättefint rum med altan utanför så där kunde jag springa ut och in… Sedan gick vi ner till en motorik bana där man skulle balansera runt en bana på stockar och med rep, baggis för mig såklart.

Efter ytterligare lite lek och upptäcksfärd (mesans mamma sprang) så blev det äntligen dags för spa och bad igen. Det var jättefint med massa roligt bassänger m.m.

På kvällen blev det trerätters middag i restaurangen med toast, spaghetti o köttfärssås och slutligen glass med jordgubbar, gott!!

jul 18

Det var precis vad vi gjorde idag, bada! Upp och iväg till roliga äventyrsbadet. Vi hoppade, plaskade, åkte vattenrutschbana, badade ute, badade inne, badade tokigt…. Inte nog med det, pappa fick för sig att testa surfing på något som hette FlowRider (han fick tydligen inte nog efter vurpan med downhill cyklingen igår). Det såg roligt ut men jag och mamma hittade på annat bus under tiden.

Sedan hann vi även med minigolf och lite handling innan det blev dags för stugan och lite packning. Imorgon drar vi mot nya SPA-äventyr!

jul 17

Idag vaknade vi med ett härligt väder med strålande sol. Efter att ha hyrt tre fräcka MTB’s så gav vi oss ut på en 4,5 km slinga i väldigt fin miljö. Halvvägs igenom blev det ett kort fikastopp, för att sedan slutföra rundan och åka tillbaka till stora Gustav backen där det var full fokus på downhill körning. Med pappa springandes efter så körde jag Valles DH bana som var jättekul. Jag testade också på en kortare bana med gupp i. Det var allt bra skoj!

På kvällen blev det middag på det fina hotellet vi bodde på sist, och sedan upp till lekplatsen en sväng. Det här är min typ av semester:)

jul 16

Efter god hotellfrukost fortsatte vi upp till Sälen ochlindvallen där min kompis Valle bor vintertid. Vi började med lunch, bowling, och sedan upp till vår jättefina stuga.

jul 15

En fin sång för mamma som fyllde åt inledde dagen…och givetvis ett stort paket också.

Sedan in i bilen och upp till Selma SPA där fler överraskningar kom för mamma. Nytt paket med ”presentkort” på en massage, jag och pappa gick ut i det sköna vädret och körde sparkcykel…tills vi hittade ett ute-gym. Då blev det träning minsann.

Mamma blev klar och vi gick tillsammans till spa’t där vi badade som tokar. Sedan god middag, följt av kvällspromenad med mig på sparkcykel.

Det var allt en bra firning av mamma!